Thursday, December 3, 2009

Replika Kapal Flor De La Mar, Portugis.

Hari ni punya entry still tentang pengembaraan di Melaka. Kali ni ke muzium samudera di atas replika kapal Portugis. Kapal sebenarnya adalah lebih kurang sembilan kali besar kapal replika. Tinggi dan luas kat belah dalam. Aku tak leh nak byangkan masa tahun 1585 tu keadaan yang kecoh kat kws pelabuhan Melaka bila kapal tu mendarat. Mesti terpegun giler orang Melaka masa tu. Tapi apa nak kata, datang dengan niat yg ada udang disebalik batu. Apa pun layan la jer gambar ni ya.



Si abahnya kena jadi jurugambar ler. He.he..

1 comment:

adinsa said...

kak ina, kak maintain slim aaaaaaaaaaaaaaa..i l jeles!!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails