Monday, December 28, 2009

Puding Vanilla Flan




Lepas siap kemas rumah pg td cdg nak buat agar-agar marble mcm yg ada kat blog kak ummie tu. Tapi tengok stok telur tak cukup la pulak. So tukar menu la akhirnya. Sejarahnya vanilla flan ni dulu aku n darling besar selalu jumpa kat buffet buffet di hotel bila menjelang bulan pose. Kitorang memang jatuh cinta betul la dengan rasa dia. Masalahnya , masa tu aku tak reti nak buat sendiri. Aku siap tnya resepi dia kat salah sorang  fnb manager yg kebetulan member baik. Dia kata, flan tu datang dlm bentuk serbuk n depa kat kitchen tinggal bancuh je dgn susu. Puas aku cr tp tak ketemu..hehe. Last-last dalam 3 taun lepas baru aku discover mende alah ni. Ropenye ada kat kedai jual bahan2 nak buat kek. Alahai...So sejak tu, x de la lg aku sibuk nak makan flan ni bila g buffet sbb kononnya dah memanjang buat kat dapur hotel sendiri. Wakaka...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails