Friday, November 27, 2009

Juadah Pagi Raya Aidil Adha

 Kalau untuk raya puasa yang lepas, aku sempat masak ketupat, rendang daging, kuah lodeh dan kuah kacang. Menu untuk raya korban ni pulak simple n easy to prepare. Aku buatkan nasi minyak dengan ayam masak merah n kari daging. Kari daging ni payah nak tinggal sebab sentiasa menjadi permintaan 2 lelaki kesayangan aku kat rumah ni. Hasha tak kisah asal ada pulut segitiga yang aku siap tempah.



Ketupat palas ni selain boleh dimakan dengan rendang or kari daging, ia pun sedap dicicah dengan serunding.




 Ni la nasi minyak yang jadi santapan kami seluarga pg ni. Cara masaknya mudah amat namun hasilnya,  Emmm....sodap! Lombut n lomak nyo teraso. Alahaii..Resepinya aku akan masukkan lain hari ya. Hari ni nak ajak jamu mato jo.





Ayam masak merah. Aku x buat pedas sbb darlings kecik x kuat pedas.



 

Kari Daging. Rupa ku tak lawa tp rasa ku sedap banget. He.he..tukang masak dia syok sendiri. Jangan marah.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails