Friday, January 14, 2011

Kuih Dadar Daging


Kuih dadar daging ni sgt-sgt sedap. Aku dengan darling besar suka mkn kuih ni tapi dulu kitorg beli dah siap dr penggerai2 tepi jalan setiap kali balik rumah abah di Kuala Terengganu. Kat Kuantan ni payah nak dapat yg sedap unless buat sendiri. Cumanya yg kitorg beli, tak ada la bersalut dgn telur dan breadcrumbs. Selalunya yg dijual sgt simple dgn daging yg sedikit dan lebihnya kentang.

Tapi dalam masa setahun kebelakangan ni nasib menyebelahi kami sebab kuih dadar daging yg di atas boleh kami makan dengan puas pada hrg yg sgt berbaloi. Kulit dadarnya lembut dan yg paling penting isinya yg masin, manis berempah penuh dengan ketulan daging lembut berserta tetel2nya sekali. Tak ada kentang langsung.

Kami beli yg jenis half cooked. Then aku goreng sendiri bercelup telur dan disalut dgn breadcrumbs yg menjadikan ianya sungguh crunchy di luar dan sgt enak di dalam. Untuk 6 keping besar dgn hrg rm8 , ku rasa sgt berbaloi. Bila2 ada tetamu mengejut yg datang menjengah, boleh la dihidangkan kuih ni untuk minum petang. Sedappp.

1 comment:

Arena said...

Salam sis,

First time here. dekat mana beli kuih dadar tu?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails