Sunday, November 28, 2010

Tengok Wayang

Malam td punya cerita la ni. Lama dah tak tgk wayang. Iyad la yg beria-ia ajak kitorg g movie sejak dr awal cuti sekolah hari tu lagi. Tapi aku rs mcm tak de cerita yg kelakar or best yg nak ditonton. Memula tu, Iyad sibuk suruh bw dia tgk Megamind. Aku buat tak layan je. Aku kata nanti kita beli CD dia, Iyad boleh tgk banyak kali.Aku kata kat dia kita tgk Ngankung je lg best ( ni kes lps tgk preview citer dia kat astro la) So, petang smlm, darling besar beli kan tiket utk the four of us.Kitorang tgk kat Megamall, sbb malas nak berebut dgn org yg berpusu-pusu g ke cineplex di ECM. Aku punya motto bab tgk cerita kat tv ke,filem ke selama ni ialah tgk cerita yg boleh menghiburkan hati, bukan yg menjeruk perasaan. And, after watching the movie, Ngangkung was.......hilarious. Kelakar ya amat. Tapi sian pulak kat Hasha, dua, tiga kali juga termenangis sbb terkejut dek hantu yg muncul kat belakang pintu or dalam kereta. Ditambah dengan sound sistem yg kuat, lagi lah member terkejut.

Baru aku tau apa maksud 'ngangkung' tu. Rup2nya macam 'nyangkung' or mencangkung, bercangkung. Pengajarannya, tiap perbuatan yg tak elok tu memang lah akan mendapat balasan yg tak elok juga. Main nombor ekor ni memang aku dah dengar dari zaman to kaduk lagi. Diorg ni memang jenis tak serik pergi ke kubur mana-mana ke, bomoh mana-mana ke utk dapatkan nombor. Tapi setau aku, tak kaya-kaya pun. Hishhh...tak tau la, mintak simpang perangai macam tu ada dalam keluarga ni. Aminnn.

Walau apa pun, the movie was nice, cuma darling besar tak berapa setuju dgn cara pengakhiran cerita. He said, it was too simple. Aku ok jer, as long as it was funny.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails